Praktische informatie
FAQ en praktische informatie
Wij hebben een overzicht gemaakt van de antwoorden op veelgestelde vragen.
Aarzel niet om de Vraag & Antwoord rubriek te raadplegen; waarschijnlijk vindt u hier de antwoorden die u zoekt.
Vindt u er geen antwoord, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen
Op de camping
Wat is de openingsperiode van de camping en welke diensten en services worden geboden?
De camping is open van 29 maart tot 20 oktober.
Alle diensten en infrastructuren (zwembaden, restaurant, bar, winkel) zijn geopend tijdens de openingsperiode.
De huizen zijn het hele jaar door te huur.
Vanaf welke leeftijd zijn kinderen toegelaten bij de KID Club?
De KID Club is gratis toegankelijk voor kinderen vanaf 4 jaar.
Zijn er ook animaties in het laagseizoen?
Ja.
Voor kinderen en volwassenen worden activiteiten geboden vanaf Pasen tot september, voornamelijk tijdens de schoolvakanties en tijdens de lange weekends in de lente voor de kinderen.
Het voltallige animatieteam is in juli en augustus aanwezig om u elke dag spellen, workshops, sportwedstrijden en avondactiviteiten voor te stellen.
Zijn barbecues geaccepteerd op de camping?
Ja.
Barbecues zijn geaccepteerd op de camping, behalve in geval van een verbodsverordening van de prefectuur.
Is de camping toegankelijk voor mindervaliden?
Ja.
Het voordeel van camping Le Paradis is dat het terrein grotendeels vlak is, waardoor men er zich gemakkelijk kan verplaatsen. Alle gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelhouders (receptie, winkel, bar, restaurant, zwembaden, …).
Zijn bezoekers toegestaan?
Ja.
Bezoekers zijn toegestaan onder verantwoordelijkheid van hun gastheer/gastvrouw en nadat hun aanwezigheid kenbaar is gemaakt aan de receptie en de kosten à € 4,00 per persoon voldaan zijn.
Huishoudelijk reglement
Bekijk hieronder het huishoudelijk reglement van de camping.
Is er WiFi op de camping?
Op de hele camping is gratis high-speed Wi-Fi beschikbaar.
Om toegang te krijgen tot de Wi-Fi, maak je gewoon verbinding met het netwerk van “Camping Le Paradis”. Je moet een account aanmaken door je e-mailadres in te voeren.
De Staanplaatsen
Zijn de staanplaatsen voorzien van een elektrische aansluiting?
Ja
Alle staanplaatsen zijn voorzien van een elektrisch aansluitkastje.
Stroomsterkte: 10A.
Europees stopcontact.
Is er op elke staanplaats water beschikbaar?
Op al onze staanplaatsen is er wateraansluiting.
Zijn water en elektriciteit inbegrepen in de prijs van de staanplaats?
Ja.
Water en elektriciteit zijn inbegrepen in de prijs van de staanplaats.
Zijn er speciale staanplaatsen voor campers?
Nee.
Er is geen verschil. Alle staanplaatsen zijn zonder onderscheid toegankelijk voor campers, caravans, tenten.
Kan men op de staanplaats toiletten legen?
Nee.
Toiletten kunnen niet direct op de staanplaats, noch in de fonteintjes geleegd worden.
In elk van de sanitaire gebouwen en op het camperplatform zijn speciale installaties voorzien om toiletten te legen.
Vanaf hoe laat mag ik op de staanplaats aankomen?
U kunt vanaf 13.00 uur op uw staanplaats aankomen.
Hoe laat dien ik de staanplaats te verlaten?
U dient de staanplaats vóór 12.00 uur te verlaten.
Welke kortingskaarten worden geaccepteerd?
De houders van Adac-, Acsi-, Camping Key- en Anwb-kaarten profiteren van een voorkeurstarief in het laagseizoen.
De camping is niet aangesloten bij Camping Cheques.
De huuraccommodaties
Welke uitrusting/apparatuur zit er in de stacaravans? (serviesgoed, linnengoed, …)
U treft serviesgoed in de huuraccommodaties aan.
Dekbedden, dekens en kussens worden verstrekt.
U kunt de volledige inventarislijst bekijken op de desbetreffende pagina van uw accommodatie.
Hoe laat mag ik aankomen?
U kunt op elk moment van de dag aankomen. U hebt toegang tot alle diensten & services van de camping.
Vanaf 15.00 uur kunt u in uw stacaravan.
Wat te doen als men laat aankomt?
Als u laat aankomt, d.w.z. buiten de openingstijden van de receptie, dan verzoeken wij u vriendelijk ons te waarschuwen via telefoonnummer 00.33.5.53.50.72.64.
Wij laten dan de plattegrond van de camping en uw sleutel bij de receptie achter.
Op welk tijdstip dien ik de stacaravan te verlaten?
U dient de stacaravan voor 10 uur te verlaten. Wij verzoeken u een afspraak bij de receptie te maken om de huuraccommodatie te laten controleren voordat u vertrekt.
Als ik een accommodatie huur, moet ik dan een borg betalen?
Er wordt voor elke accommodatie een borg in contanten of per creditcard gevraagd.
U krijgt deze borg terug bij vertrek nadat één van onze medewerkers de huuraccommodatie heeft gecontroleerd.
Is de schoonmaak bij de prijs van de huuraccommodatie inbegrepen?
Nee.
De schoonmaak is niet inbegrepen in de prijs van de huuraccommodatie.
Bij het maken van uw reservering kunt u kiezen voor de schoonmaakkosten die kunnen variëren van € 90 tot € 130, afhankelijk van uw accomoditiecategorie.
Het vaste bedrag voor de schoonmaak sluit niet uit dat de stacaravan in een perfecte staat dient te worden achtergelaten: het servies is afgewassen en opgeruimd, de keukenhoek is schoon, de vuilnisbakken zijn geleegd in de containers, de barbecue is schoon, enz.
Is er een televisie in de huuraccommodaties?
De huuraccommodaties zijn niet uitgerust met een televisie behalve de Premium Key West Cottages en de drie vakantiewoningen.
Wij verhuren geen televisies.
Mag er in de huuraccommodaties gerookt worden?
Nee.
Al onze huuraccommodaties zijn rokersvrij.
Zijn huisdieren toegestaan in de stacaravans?
Ja.
Huisdieren zijn toegestaan in de stacaravans behalve in de Life Cottage.
Zwembaden / Waterparadijs
Wanneer is het waterparadijs open?
Het overdekte verwarmde zwembad met Spa en jacuzzi is open zodra de camping opengaat tot de sluitingsdatum, net als alle andere diensten & services. De toegang is gratis.
De buitenzwembaden zijn open vanaf half mei tot begin oktober (deze data zijn weersafhankelijk).
Zijn de zwembaden verwarmd?
De buitenzwembaden zijn verwarmd in het laagseizoen, met uitzondering van het grootste zwembad.
Mag men een zwemshort dragen?
Ja.
Elke badgast dient geschikte kleding te dragen om te zwemmen (badpak, short, bermuda…).
Baby’s dienen een speciale zwemluier te dragen.
Wat zijn de toegangsvoorwaarden voor de wellnessruimte (Sauna, Hammam)?
Toegang tot de Sauna en de Hammam zijn gratis en toegestaan voor personen boven 12 jaar. De wellnessruimte is alleen toegankelijk tijdens de openingsuren (elke dag van 14 uur tot 18 uur in 2019).
Diversen
Welke vervoersmiddelen zijn er beschikbaar?
De camping ligt op het platteland. Er is geen openbaar vervoer in de buurt.
De camping biedt verhuur aan van fietsen, ATB, en 2 elektrische Nissan Leaf Black Edition 2017 auto ( meer informatie op Roadstr).
Wij werken regelmatig met « Taxi à la carte »
Hoe kunt u een elektrische auto huren?
Waar ligt het dichtstbijzijnde station? het dichtstbijzijnde vliegveld?
Stations in de buurt zijn in Les Eyzies de Tayac (15km), Condat (20km), Brive (50km) en Périgueux (45km).
De dichtstbijzijnde luchthaven is Bergerac (70km).
Wat is het dichtstbijzijnde dorp?
Het dichtstbijzijnde dorp is LE MOUSTIER, op 1,7km afstand. U treft er een bakker en een restaurant aan.
SAINT LÉON SUR VÉZÈRE, maakt deel uit van één van de mooiste dorpjes van Frankrijk (« Les plus beaux villages de France »), en ligt op 4 km afstand van de camping.
Is er een supermarkt in de buurt van de camping?
De dichtstbijzijnde supermarkt ligt in de gemeente Montignac, op 13 km afstand van de camping.
Kan men vissen op de camping?
Ja.
De Vézère stroomt langs de camping. Men kan er dus vissen. Viskaarten zijn te koop bij de receptie.
In de Vézère treft u zalm, forel, elft, lamprei, snoek, karper, rivierbaars, voorn, alver, meerval en paling aan. (Meer informatie)
Kan men in de rivier zwemmen ?
Ja.
De Vézère stroomt langs de camping. Men kan er zwemmen dankzij de aangelegde steiger. Zwemmen zonder toezicht!
Hoever liggen de grotten van Lascaux van de camping?
De camping ligt op circa 15 km van de grotten van Lascaux.
Reservering / Betaling / Annulering
Welke betaalmiddelen worden er op de camping geaccepteerd?
Wij accepteren contante betalingen en creditcards.
Hoe kan men online betalen?
U kunt het restant van uw verblijf via onze website betalen.
Klik op het vakje “Handig”, op de pagina « Online betalen ».
Voer uw dossiernummer in dat u op de bevestiging aantreft.
Bevestig.
Vul het restantbedrag van uw verblijf in, uw e-mailadres en uw bankkaartgegevens.
Bevestig uw betaling.
Bevestig uw betaling.
Hoe werkt de annuleringsverzekering/garantie?
Bekijk de toepassingsvoorwaarden van de Sérénité-optie.